Photobucket










Friday, February 26, 2010

Ngeri la jugak....

24/2/2010....4.00ptng.....

Aritu aku de kwd kaki....smpai sk kul 4......Zack memekak da......knp lmbt din? aku senyum jela...letak beg n trus msuk barisan.....time kwn tuh,memang zack x puas hati ngan smua orng.....kwd x lancar.....

and then,aku lihat jam.....waa....da kul 5.....tuisyen2....

Aku : Zack,aku nk blik.....nk gi tuisyen
Zack : kau da la dtng lmbt,pastuh nk blik awl
Aku : Alahai,lmbt skit je pun...sorry r.....
Zack : Esok aku tau ko dtng...
Aku : OK....

And then aku menuju ke kantin....bsuh muke....kmudian,aku melangkah kluar sk....tetibe nmpk wafa tngh duduk kat dpn sk....ape nme die....aku pun x tau....janji die nga dudk....aku sapa die....

Aku : Assalamu'alaikum....eh,ko x gi tuisyen ke?pe kau buat kat sni?
Wafa : Tunggu ckg amik la....kan aku amik transporter.....td aku de bola tmpar...
Aku : Ouh ok...papai...
Wafa : ok...

Tibe2 plak t'serempak ngan hazman.....mak die nga tnggu dlm kete....die on the way nk gi kete...aku pnggil die...

Aku : Man..!
hazman : yew....
Aku : x gi tuisyen ke?
Hazman : gi....eh,weyh....ko nk gi tuisyen trus ea?aku nk tumpang....
Aku : ha? aku nk blik jap.....tukr bju,tukar kasut, n bsuh muke.....bru aku gi....
Hazman : erm,ok la...

n then aku start moto n beredar dri situ.....sesampai je kat umah...bat pe yng patut.....pastuh,aku aku gi tusiyen....

On the way nk gi tuisyen.....

"Eh,apahal la rmai2 kat tepi jln tuh?gerenti de orng xcidenT",Bisik hatiku.....
Aku berhnti n meninjau.....ya...! btul tekaan aku....dak sk upenye......pakai bju uniform lg....time tu x nmpk sngt lencana bab dok. bukak bju die.....nsib baik xcident dkat ngan klinik.....de la jugak rawatan awl....time aku letak moto tu,btul2 dpn kete mitsubishi storm.....aku nmpk kemek dpan die....gerenti kene ngan kete ni.....truk la jugak dak tu.....tngn luke2.....kpala xslah aku berdarah.....x ingt ....truk la jugak mto die....ade sorang pak cik ni tnye aku,sk mne...aku ckp,enth ,x dpt nmpk.....n then aku truskan gi tuisyn.....sesampainya aku di sna....aku cite kat ckg tu.....lpas da cite,smbung blaja.....

Selang satu minit kemuadiannya,amirah dan wafa smpai.....msuk2 je cite sal xcident.....fatin n tuisyen mate yng lain ckp, 'da tau da la....zudin bgtau"hahaha.....

pada keesokan arinya,25/2,ramai yng b'cerita.....upe2 nye dak tu dak SAAS.......pemain raghbi......f5.....dan pda arni die terlantar koma.....

pengajaran die....jngn bwak t'lalu laju umapama rakus menekan@memerah minyak dngn rakusnya...ingati la orng yng tersyng.....jngn menyushkan orng lain.....insaf2la....

No comments:

Post a Comment