Friday, April 23, 2010

Tatau PART 2

23/4/2010                      12.30A.M

Aku trus mencube kau.....akhirnya berjaya....excitednya....hahaha...

p/s : Enth pape.....merepek je lbih ni....

Tatau...

17/7/2010


Eh,aku bru dpt kau....trima kasih ibu.....
Eh,aku ta rti gune....aku main tkan2.....
Eh,autorun.....oh,aku fham pe na wat....
Da install.....Aku launch kau...Eh,kau berkelip-kelip....
Tp,failed.....Haiyo...kelip jeje reti.....
1jam aku mencoba....ta blh...
Malam tu cina tu kol,minta no. siri....
Upenye die ta sah kan lgi....
Patutla cube2 ta blh2....
Aku test lg.....eh,da blh....
Tp ta de effect pun....Akhirnya effect kau kluar..
Oh,tq...Hang...!
Waiting............... . . . . . . . . . . . . .
Bile kau nk running like usual.....
Sbar punye sbar...
30Min berlalu....kau ok kmbali.....hahaha....tq...
Tp,ta de pape perubahan....Aku restart....
Kemudian....
Aku cocok lg....perkara sma terjd.....aku ta tunggu ko da..
Aku tkan butang start lme2....ko pdam....alhamdulillah,,
Aku start ko blik .....aku cocok lg.....bende yng sma terjd....
Aku opp kau trus.....na tnye pda orng yng lbih arif sal kau....
Eh,orng  yng arif tu bz.....stlah dua hari,ta jumpe2....aku try lg....
Kau msih dgil....wat perkara yng sma...hang..!
n then ok.....eh,aku tngk kau lmah sngt....aku tkan2 ta blh...cian.....
Entahla...maybe line ats bukit ta dpt kot....
BROADBAND .....! HAHAHA.....:-D

Thursday, April 22, 2010

entahla....

Argh...! Entah bile dpt duk dpn laptop 24jam n edit mys,blog dll....huhuhuhu

Explor...

21/4/2010            3.00 A.M

Assalamu'alaikum....oit korang yng kat seratas....bunyi cm sdih je....Aku bru bce blog korang.....mcm2 cite la...slah satunya,ta snggup tnggal kan mak la...ape la...cian korang....tp ta pe.....yng pnting blaja....tbahkan hati.....ceh fatin.....sdih je bunyi nye.....bunyi nye lbih kurang cmni an?


ALONG SAYANG UMMI ,
ALONG RINDU KELUAR DENGAN UMMI,
ALONG RINDU BERCERITA DENGAN UMMI,
ALONG RINDU BERGELAKTAWA DENGAN UMMI,
ALONG RINDU KONGSI MASALAH DENGAN UMMI,
dan yang pasti,
ALONG RINDU SEGALA-GALANYA DENGAN UMMI =((


Yang adilah lain la plak hal die....tension la...ape la.....nsib baik ko da pegi seratas .....lau tak kiteorng yng tension.....hahaha.....ko apmcm kat sna ha?bnyk tnye lagi?hahaha.....
Ape2pun,aku doakan korang smua yng kluar dpt sesuai kan dri....
da pegi,jngn patah blik ye...! Hahahahaha.....
p/s: kiteorng cbar korang,mne yng the best......yng stay or yng kluar dri sk..... 
Wassalam... 

Lain yng diingini,lain pula yang aku buat...

22/4/201                2.00 A.M

Alhamdulillah dpt carik lgu upin&ipin tu tuk drama....tp lirik nya ta dpt crik...ye lakan ,tjuk lgu die aku ta tau...smbil2 crik lrik,lirik lain pulak aku gi copy.....:slah satunya...



Penyanyi: P. Ramlee
Tajuk Lirik Lagu: Bahasa Cinta
Tiada kata secantik bahasa
Untuk ku puji adinda
Tiada gambar secantik lukisan
Nak kutunjuk perasaan
O dinda puspa gemala
Mengharum jiwa
Hemm... Hemm
Dinda puspa gemala
Mestika kanda

Namun musim berubah
Suasana bertukar
Tapi ikatan mesra
Sikit pun takkan longgar
Tiada kata secantik bahasa
Untuk kupuji adinda



hahahaha....mcm2 lg la....n then duk layan si azfar.....mcm2 la cite....cite sal drama....n cite sal fb...n die sbuk plak tnye aku,asl tdo lmbt.....sdangkan die pun sama.....aku tnye asl on9 pg2 bute ni....die ckp nga tnggu bola....huh...! sanggup an....plik2 je....aku ta tngk bola....dlm klas slalu kne perli....snyap je la....
oh ya....smbung wat keje....wassalam....hahaha...

wah...!

22/2/2010..... 1.30pg


Wah...! dahsyat la....tetibe internet laju....alhamdulillah.....dpat la crik bende tuk drama...tp ta tau pe tjuk nye....nga search ni....huhuh..

Wednesday, April 21, 2010

Bertambah.....

19/4/2010.

Oh.....sdang aku blaja Math,ceh ,blaja....ye....aritu aku ta tdo dlm klas k....hahaha...
sambung blik.....time kiteorng sdang blaja,tetiba ckg norlina(ta tau la btul ke ta ejaannya),ckg yng menguruskan/menyusun atur dak2 f4, telah mengetuk pintu klas kami...hahaha...ayat.....

Kiteorng smua toleh blakang.......tettiba............!
"ok klas....kamu de palajar bru"........gembiranya....! hahaha....almaklumlah klas kiteorang kekurangan ahli....
alangkah terkejut nya,dak laki....hahahaha....kiteorang menjeritla....keseronokan....yelakan ......laki....de 5 orng je dlm klas ni.....skit BEBENOR.....alhamdulillah de orng bru.....

Nnti Sambung...ltih....!

Sambungan bende yang merepek...

Assalamu'alaikum....Oh,aritu aku kate berhenti....mcm2 berhentila.....skrng,sdang mula kembali.....cube mengubah dri ....insyaALLAH....sahabatku yang jauh,harap mengerti....wasssalam....syukran...!

Gila...

21/4/2010                      2Pagi.....

Sedang aku leka didepan laptop,menaip&berbagai bende yng aku sdang aku lakukan,aku rse semacam ....ade yng x kene je raasenya.....n sjuk sngt...

Tibe2 aku terfkir," eh,pintu pgar aku ni da kunci ke blum....?" kemudian,aku mengatur langkah tuk ke pintu....
Astaghfirullah......pintu pagar terbuka luas....pintu sliding pun terbuka luas....kalau la pencuri nk masuk,ta bunyi langsung .... Memang terbuka luas....mcm orng tngh wat jamuan.....huh...! pastu aku masuk dlm blik n amik kunci....eh,kunci rumah pun ilang? Aiyo......aku carik kat tmpt kunci tade....tepi tb tade.....trus aku masuk blik amik kunci mto....kat knci mto de master key...so,pakai tu je la.....

Alamak....peningnya kepala.....stop la dlu....t smbung....salam wailalliqok.....

Modul Baru

20/4/2010

Assalamu'alaikum.....oh ya kwn2 yng tlah meningglkan smksi......hehe....klas kiteorng,4 karisma telah pun berjaya menyiapkan 1 modul syariah.....Modul ini diterbitkan disebabkan kiteorng mlas buat notasyariah....maybe la.....but lg senang na ingt coz kne wat latihan n lbih ringkas.....lgpun,pengetua cume perlu check modul kiteorng je....ta perlu bku nota lg....hehehe...kan senang tu....

argh...! nnti la aku smbung......ltihnya....wassalam....

Ganggu2....

21/4/2010       2.05Pagi
Sedang aku tngh menaip,tibe2 muncul suara perempuan dri blakang aku....mlas aku na lyan.....huh....! slalu mcm ni....tp ni better skit la then previous story.....t aku cite yerk..! tu pun lau smpat la...

Plik....

21/4/2010..

Eh,aku plik la ngan adik aku yng tahun3 ni.....alarm jam tngan die berbunyi kul 2pg...ta de keje set time2 cmni.....or die ta reti pakai jam....hahaha....^_^....Ganggu aku na menaip je....

Ideologi Kamal Atartuk Di Turki

1. Membolehkan perempuan memakai tudung dengan syarat pakai skirt/ROK.
2. Membolehkan lelaki memakai seluar panjang dengan syarat pakai tie dan topi (sesuai dengan kehendak barat)
3. Menyuruh wanita dan lelaki menari di khalayak ramai. Beliau sendiri pernah menari dengan seorang wanita di sebuah parti umum yang pertama di Ankara.
4. Beliau pernah menegaskan bahawa "negara tidak akan maju kalau rakyatnya tidak cenderung kepada pakaian moden"
5. Menggalakkan minum arak secara terbuka.
6. Mengarahkan Al-Quran dicetak dalam bahasa Turki
7. Menukar azan ke dalam bahasa Turki. Bahasa Turki sendiri diubah dengan membuang unsur-unsur Arab dan Parsi.
8. Mengambil arkitek-arkitek dari luar negara untuk memodenkan Turki. Hakikatnya mereka diarah mengukir patung-patung dan tugu-tugunya di seluruh bandar Turki.
9. Satu ucapan beliau di bandar Belikesir di mana beliau dengan terang-terangannya mengatakan bahawa agama harus dipisahkan dengan urusan harian dan perlu dihapuskan untuk kemajuan
10. Agama Islam juga di buang sebagai Agama Rasmi negara.
11. Menyerang Islam secara terbuka dan terang-terangan
12. Menggubal undang-undang perkahwinan berdaftar berdasarkan undang-undang barat.
13. Menukar Masjid Ayasophia kepada muzium, ada sesetengah masjid dijadikan gereja.
14. Menutup masjid serta melarang dari bersembahyang berjemaah.
15. Menghapuskan Kementerian Wakaf dan membiarkan anak-anak yatim dan fakir miskin.
16. Membatalkan undang-undang waris, faraid secara Islam
17. Menghapus penggunaan kalendar Islam dan menukarkan huruf Arab kepada huruf Latin.
18. Menganggap dirinya Tuhan sama seperti Firaun.

Berlaku peristiwa apabila salah seorang askarnya ditanya "siapa tuhan dan dimana tuhan tinggal?". Oleh kerana takut, askar tersebut menjawab 'Kamal Atartuk adalah tuhan". Beliau tersenyum dan bangga dengan jawapan yang diberikan oleh askar itu.

KEMATIAN KAMAL ATARTUK YANG MENYEKSAKAN

Di saat kematiannya, Allah telah datangkan beberapa penyakit kepada beliau sehingga beliau rasa terseksa dan tak dapat menanggung seksaan dan azab yang Allah berikan di dunia.

Antaranya ialah:
1. Didatangkan penyakit kulit hingga ke kaki di mana beliau merasa gatal-gatal seluruh badan.
2. Sakit jantung
3. Penyakit darah tinggi
4. Panas sepanjang masa, tidak pernah merasa sejuk sehingga terpaksa diarahkan kepada bomba untuk menyiram rumahnya 24jam.

Pembantu-pembantuny a juga diarahkan untuk meletak ketulan-ketulan ais di dalam selimut untuk menyejukkan beliau. Maha suci Allah, buat macam mana pun rasa panas tak hilang-hilang. Oleh kerana tidak tahan dengan kepanasan yang ditanggung, beliau menjerit sehingga seluruh istana mendengar jeritan itu. Oleh kerana tidak tahan mendengar jeritan, mereka-mereka yang bertanggung jawab telah menghantar beliau ke tengah lautan dan diletakkan dalam bot dengan harapan beliau akan merasa sejuk. Allah itu Maha Besar, panasnya tak juga hilang! Pada 26 September 1938, beliau pengsan selama 48 jam disebabkan terlalu panas dan sedar selepas itu tetapi beliau hilang ingatan.

Pada 9 November 1938, beliau pengsan sekali lagi selama 36 jam dan akhirnya meninggal dunia. Sewaktu beliau meninggal, tidak seorang pun yang memandi, mengkafan dan menyembahyangkan mayat beliau. Mayat ini diawetkan selama 9 hari 9 malam, sehingga adik perempuan beliau datang meminta ulama-ulama Turki memandikan, mengkafankan dan menyembahyangkannya .

Tidak cukup dari itu, Allah tunjukkan lagi balasan azab ketika mayatnya di bawa ke tanah perkuburan. Bila mayatnya hendak ditanam, tanah tidak menerimanya (saya tak dapat nak bayangkan bagaimana tanah tidak menerimanya) . Disebabkan putus asa, mayatnya diawetkan sekali lagi dan dimasukkan ke alam muzium yang diberi nama Etna Grafi (kalau tak silap dengar) Ankara selama 15 tahun (sehingga tahun 1953).

Selepas 15 tahun mayatnya hendak ditanam semula, tapi Allah Maha Agung, bumi sekali lagi tak menerimanya. Habis ikhtiar, mayatnya dibawa pula ke satu bukit ditanam dalam satu binaan mar-mar beratnya 44 ton. Mayatnya ditanam di celah-celah batu mar-mar.

Apa yang menyedihkan, ulama-ulama sezaman dengan Kamal Atartuk telah mengatakan bahawa "jangan kata bumi Turki, seluruh bumi Allah ini tidak menerima Kamal Atartuk!"

Hanya Allah sahaja yang Maha Mengetahui.

Renung dan fikirkanlah!

Ta de keje

Dini hari menjadi sepi
Bila cinta kepadanya kian pudar
Pabila terbenamnya sang mentari
Yang menyinari segala alam maya
Bilamana hati semakin hitam terbelenggu
Dengan sebuah perasaan rakusan duniawi
Dengan setitis perasaan amarah,tamak,dengki.
Manusia kini makin tenat perilakuNYA,
perikemanusiaanNYA,
Hasad dan dengki terus berkuasa
Menguasai hati  dan minda manusia yang waras
Dalam dunia intelektual.
Apalah erti sebuah kemerdekaan,
Jika penjajahan minda&jiwa masih bergema,
Jika laungan kelam hati masih berleluasa.
Apalah erti sebuah kemerdekaan,
Jikalau minda mu masih kolot
Masih susah melihat orang susah
Masih susah jua melihat orang senang
Bukannya taarif merdeka kamu pegangi
Bukannya erti bebas yang kamu kecapi
Kesengsaraan orang yang kamu cintai
Puaslah wahai penghasad.